Regendruppels en witbalans

In april 2012 plaatste ik onderstaand bericht.
Weer regent het veel en hard. Weer zijn er druppels op mijn raam. Daarom nogmaals dat berichtje.

Regen kletterde tegen de ruit van mijn werkruimte. De camera lag klaar om buiten te fotograferen, maar ik had er geen zin in met die regen naar buiten te gaan. Maar regen op een ruit is mooi, als je binnen blijft. Die regen heb ik gefotografeerd. Scherp stellen op de regendruppels, niet op de achtergrond.
Van een eerdere keer fotograferen was de witbalans blijven staan op lamplicht en dat gaf de foto een mooie blauwe tint. Daarna toch ook een andere instelling geprobeerd. En dat maakt verschil. Ook in RAW.

Geef een reactie

